Ibland ångrar man sig

I nuläget så finns det några saker jag ångrar ganska så mycket. Jag önskar att jag hade haft en positivare bild till skolan när jag började i gymnasiet. Jag har nämligen suttit och fundera av och till på vad som ska hända när jag har gått klart mitt sista år på ekonomiprogrammet till våren.

Det är först nu jag har börjat fundera på att studera vidare på universitet och jag har insett att det jag kan tänka mig att studera till, kräver väldigt bra betyg eller en del kurser som jag har valt bort eller inte ens tänkt på att jag kanske borde läsa. 

När jag valde gymnasium för snart 3 år sedan så var jag less på skolan och funderade starkt på att gå en yrkeslinje, jag är glad att jag valde att läsa en högskoleförberedande linje i alla fall. Men hade jag bara funderat på min framtid när jag började första året och satsat på de ämnen jag läser så skulle jag inte sitta här idag och ångra mig. 

Nu tror jag att det kommer att lösa sig på något sätt men jag ångrar mina misstag. Men man brukar säga "Man måste misslyckas för att nå framgång". Jag hoppas det stämmer! Ibland vill jag bara spola tillbaka min skolgång och säga till mig själv att ta skolan på större allvar och studera hårdare för att få finare betyg eller börja fundera på framtiden redan för 3 år sedan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0